Věty z obrázků jsem Vám nyní napsala jen česky. Zkuste si je schválně vyjádřit německy (nelépe písemně, ale ústně je to taky fajn). Nebojte, jejich řešení najdete na konci stránky. Podívejte se na něj klidně po každé větě, ale opravdu až po tom, co si ji pro sebe zkusíte říci v němčině. Slibujete? Ano? 🙂 Skvěle. Tak si totiž z tohoto procvičování odnesete úplně nejvíc.
Tak tedy vzhůru do toho a VIEL SPAß!

Včera se pan kuchař říznul do prstu.

Ten projekt má hlavu a patu.

Neprosil/a jsem tě o tvou radu.

Tatínek nám vyprávěl pohádku.

Mohl/a bych celý den sedět doma a dívat se na/prohlížet si vánoční stromeček.
Začněte psát zde...

Jak se jmenují slova nadřazená těmto skupinám slov?

Jestli příjdeš dnes nebo zítra, je mi úplně jedno.

Mám radost, že si přišel/přišla.

Čichni si k tomu!

Super! To si udělal/a naprosto, naprosto skvěle!

Welche Blume wird zur Pusteblume? - *Z které květiny se stane "Pusteblume"?

Vytvořte 8 slov za pomocí přípon "-heit" a "-keit". Pamatujete si, co znamenají česky/slovensky?

Proč Hans nezůstal déle?

Kytici lze uvázat a (následně) věnovat.
Začněte psát zde...

Matematika a fyzika jsou pro mne španělská vesnice.
Začněte psát zde...
A tady je řešení:
1. Gestern hat sich der Koch in den Finger geschnitten.
2. Das Projekt hat Hand und Fuß.
3. Ich habe dich nicht um deinen Rat gebeten.
4. Der Papa hat uns ein Märchen erzählt.
5. Ich könnte den ganzen Tag daheim sitzen und den Weihnachtsbaum betrachten.
6. Das Obst, die Körperteile, die Kleidung, die Farben
7. Ob du heute oder morgen kommst, ist mir Jacke wie Hose.
8. Ich freu mich, dass du gekommen bist.
9. Riech daran/dran!
10. Super! Das hast du ja wunderbar gemacht! Allererste Sahne!
11. Der Löwenzahn. - *Pampeliška.
12. die Müdigkeit - únava, die Kleinigkeit - maličkost, die Pünktlichkeit - dochvilnost, die Freundlichkeit - laskavost
die Schönheit - krása, die Dummheit - hloupost, die Gemeinheit - podlost, sprosťárna, die Sicherheit - jistota
13. Warum ist Hans nicht länger geblieben?
14. Einen Blumenstrauß kann man binden und (anschließend) verschenken.
15. Mathematik und Physik sind für mich böhmische Dörfer.
Jestli čtete tyto řádky, pak se pochvalte, protože to znamená, že jste cvičení udělali až do konce. Huráááá!
Mám radost!
A jak Vám to šlo? Kolik vět jste dokázali říci úplně správně nebo plus/mínus správně? Jaké obrázky jste si vybavily jako lusknutím prstu? A které naopak ne a ne z paměti vylovit?
Většinou nám k zapamatování nestačí něco jednou vidět, leda by ten obrázek byl pro nás nabitý emocemi (jako např. v případě "Das Projekt hat Hand und Fuß", známe-li jeho původ) či se nás nějak velmi týkal (jako v případě "böhmische Dörfer"). Souhlasíte? Aby nám zůstaly v hlavě i ty ostatní věci navždy, je třeba je prosvištit s určitým časovým odstupem ještě několikrát.
Já pevně věřím, že Vás učební obrázky i jejich procvičování bavilo a alespoň několik pro Vás osobně zajímavých výrazů Vám zůstalo v paměti nadobro. Budete-li mít chuť si větičky opět někdy procvičit, stačí navštívit tuto stránku a hurá na to.
Mějte se krásně.
Zuzana